Lider projektu: Biuro Edukacji m.st. Warszawy
Partner: FRS
Projekt miał charakter międzynarodowy i był realizowany w ramach programu „Uczenie się przez całe życie”, Partnerskie Projekty Comenius Regio. Celem projektu było wspieranie zasady równego traktowania w wybranych szkołach w Warszawie.
W ramach projektu FRS przeprowadziła następujące działania:
• opracowanie narzędzi badawczych dot. diagnozy równego traktowania uczniów i uczennic w wybranych warszawskich szkołach;
• przygotowanie kadry szkół do przeprowadzenia diagnozy w swoich szkołach;
• opracowanie wyników diagnozy oraz ich zaprezentowanie kadrze szkół a także partnerom projektu z Cardiff (Wielka Brytania);
• opracowywanie programu i przeprowadzenie warsztatów dot. równego traktowania dla uczniów i uczennic oraz kadry szkół;
Dodatkowo w ramach udziału FRS w projekcie powstał artykuł w serii „Z teorią w praktykę” pt. „Równy dostęp do edukacji oraz równe traktowanie w edukacji – przykład miasta Cardiff w Walii” podsumowujący rozwiązania systemowe na rzecz równego traktowania stosowane w systemie edukacji w Walii.