Projekt w kompleksowy sposób odpowiadał na potrzeby uchodźczyń i uchodźców, administracji publicznej oraz społeczeństwa przyjmującego w zakresie poprawy sytuacji uchodźców w Polsce oraz wspierania procesu integracji uchodźców ze społeczeństwem przyjmującym. Działania skupiały się na systemie edukacji formalnej, który ma zasadniczy wpływ na przekazywanie wiedzy i kształtowanie postaw wśród osób należących do społeczeństwa przyjmującego.
Działania w projekcie obejmowały:
• Warsztaty i szkolenia dla nauczycielek i nauczycieli dotyczące uchodźctwa i sytuacji uchodźców oraz kształtowania postaw otwartości i pozytywnego podejścia wobec różnic kulturowych, religijnych itp.;
• Badanie dotyczące sytuacji i potrzeb dzieci uchodźczych w szkołach w Polsce oraz sytuacji i potrzeb szkół w kontekście przyjmowania dzieci cudzoziemskich;
• Opracowanie i wydanie publikacji zawierającej przykłady dobrych praktyk w zakresie edukacji dzieci cudzoziemskich;
Nr projektu: 6/8/EFU