W ramach projektu została opracowana publikacja książkowa pt. „Ukryty program szkoły a równy dostęp do edukacji. Wybór tekstów”. Publikacja zawiera tłumaczenie na język polski dziewięciu tekstów naukowych wprowadzających do tematyki przeciwdziałania dyskryminacji oraz wspierania zasady równego traktowania w kontekście edukacji międzykulturowej z uwzględnieniem takich czynników jak pochodzenie kulturowe, etniczne, narodowe czy wyznanie.
Teksty zostały napisane w oparciu o wyniki badań prowadzonych przez naukowców w Irlandii, Stanach Zjednoczonych, Anglii i Szwecji. Mimo odwoływania się do doświadczeń zagranicznych, artykuły dotykają problematyki i opisują sytuacje łatwo rozpoznawalne dla osób pracujących w systemie oświaty w Polsce i mających doświadczenie w pracy z uczniami i uczennicami migranckimi. A artykułach wprost opisane są problemy i trudności, z jakimi mierzą się kadry szkół, a także propozycje rozwiązań, które mogą być inspirujące i praktyczne także w polskim kontekście. Artykuły diagnozują różnorodne czynniki, praktyki i normy warunkujące równy dostęp do edukacji dzieci migranckich, dzięki czemu stanowią cenny wkład do debaty na ten temat w Polsce.